Du kan finde forskellige pressemeddelelser her på pressemeddelelser-gratis.dk Du kan Gratis oprette, udsende og publicere din pressemeddelelser hvis du oprettet dig som bruger.

Bordeaux Mania: Efterårets farve!

Firma referance: 
Presse Bureau: 
Udsendt via b2bonline.dk

En af efterårets store modefarver er bordeaux, der giver et varmt efterårslook og lidt patina til garderoben. En farve, der kan både bruges som et komplet outfit eller som enkelte detaljer og accessories; den giver et chikt strejf til enhver påklædning.

Vans er i dag en reference i skater-sko. Mærket blev grundlagt i 1966 af Paul Van Doren sammen med 4 andre amerikanske skater-entusiaster, og opnåede hurtigt rivende succes blandt den stadig voksende skare af unge skatere. Efter nogle år gik mærket udenfor skate-parken og fandt vej til garderoben hos gymnasielever og andre modebevidste unge. Mærkets hemmelighed er, at de relancerer deres sagnomspundne modeller i versioner, der altid er innovative og overraskende. Vans er i dag mere end et mærke, det er en livsstil!

Hvem har ikke hørt om de berømte åndbare sko? Geox blev grundlagt i 90'erne og startede med en kollektion af klassiske sko. Geox blev hurtigt berømt for den innovative gummisål, der lader fødderne ånde. Det var en revolution inden for skoindustrien, der kom halvtreds år efter introduktionen af gummisålen. Det gode ved en gummisål er, at den er fuldstændig vandtæt, men problemet er den manglende åndbarhed. Bag Geox-revolutionen står Mario Moretti Polegato, der under en træning fik idéen til at lave små huller i sine sko, så varmen og sveden kunne slippe ud. Da han kom hjem indsendte han det første patent, der senere blev udvidet med en mikroperforeret membran, som lader sveden fordampe, men også holder skoen vandtæt takket være endnu mindre perforeringer, der er for små til at en vanddråbe kan passere, men store nok til at dampen af en vandmolekyle kan slippe ud. Geox begrænser sig i dag ikke til produktion af såler, men skaber også fodtøj under eget navn med vægt på design og mode i kollektioner, der følger de seneste tendenser.

Det franske mærke Koah blev oprettet i 2004 med basis i grundlæggerens passion og kendskab til moderigtigt fodtøj og modeverdenenen i øvrigt. Siden har mærket etableret sig i Frankrig og på det internationale marked med kollektioner der er 100% egne kreationer med stærk personlighed. Der lægges stor vægt på detaljer og finish i udviklingen af de enkelte modeller, der kombinerer kvalitet, komfort og originalt look. Samtidig med at følge tendenserne på et marked i konstant udvikling, har Koah forstået at udvikle sin egen identitet med tidløse kreationer. Firmaet udvælger førsteklasses materialer og opretholder minutiøse produktionsmetoder der sikrer mærkets værdinormer. Hver enkelt model drager fordel af specifik ekspertise og teknik, som forvasket læder, der giver hver enkelt eksemplar et unikt, brugt aspekt. Hvad er Koah’s stærke side? Produkterne... Alle nye kollektioner er i trit med det trendy retro-univers og vidner om Koah’s vilje til at overgå sig selv, sæson efter sæson. Koah henvender sig til skofans i alle aldre, kvinder som mænd, der vil udtrykke deres egen stil uden at være monotone.

Brasilianske Melissa blev grundlagt i 1979 og er siden blevet et verdenskendt modefænomen blandt trendsættere. Opskriften på øjeblikkelig succes var meget enkel: En kollektion af sko, der er solidt forankret i tidens tendenser og bliver designet i et utraditionelt og overraskende materiale... Plastik! Modellerne er helstøbte i plastik med termoindsprøjtet teknologi, hvor materialet kan genbruges og har en mild duft af bolsjer. Den innovative fremstillingsmetode giver mulighed for at lade fantasien få frit løb og ændre de klassiske former på sko med design og linjer, der grænser op til drømme. Designet indtager således en hædersplads, da hver kollektion opleves som en specifik gruppe med modeller, der skabes i samarbejde med velkendte modeskabere, der lægger navn til sande kunstværker: Patrick Cox, Jean-Paul Gaultier, Alexandre Hercovitch, Judy Blame, Vivienne Westwood, osv... Pop og æstetik, glamour og dristigt design, Melissa åbner døren til en verden af farver og søde sager.

Det amerikanske mærke New Balance, startede som producent af ortopædiske såle i begyndelsen af det 20. århundrede, og lancerede i 1961 mærkets første løbesko, Trackster, der var første model med forskellige pasforme, der kom på markedet. En sand revolution i atletiksporten, der gjorde mærket kendt som en af de førende i sportsmiljøet. New Balance er i dag kendt for styrke og kvalitet med tekniske og innoverende sportssko samt trendy, moderigtige sneakers.

Om Spartoo.dk : N°1 i online-skosalg i Europa
Spartoo.dk er en del af Spartoo.com-gruppen, der blev grundlagt i 2006 og hurtigt slog igennem som førende webshop med salg af sko, tasker og tøj. I dag tilbyder Spartoo over 700 mærker indenfor moderigtige damesko, trendy herresko og slidstærke børnesko (bl.a. New Balance, Geox, Converse, Timberland og Birkenstock). Over 30.000 modeller er tilgængelige (praktiske ballerinaer, elegante støvler, cool sneakers, klassiske pumps, avancerede støvletter, casual sandaler…). Spartoo.com dækker hele Europa og er med på top 10-listen af mode-internetbutikker og firmaer med størst vækst i Europa.

  • Omsætning 2012: 150 millioner euros
  • Omsætning 2011 : 100 millioner euros
  • Omsætning 2010: 50 millioner euros
  • Omsætning 2009: 30 millioner euros
  • Omsætning 2008: 15 millioner euros
  • Omsætning 2007: 5 millioner euros
  • Over 6 millioner individuelle besøgende i december 2012 (Médiametrie, Europa)
  • Top 10 blandt mode-internetbutikker efter La Redoute og 3suisses (Médiametrie, 2012)
  • Top 10 blandt firmaer med størst vækst i Europa (Mediamomentum.co.uk, 2012)
  • Medarbejderstab: 200 ansatte