Du kan finde forskellige pressemeddelelser her på pressemeddelelser-gratis.dk Du kan Gratis oprette, udsende og publicere din pressemeddelelser hvis du oprettet dig som bruger.

Grunge får comeback: uundværlig mode til efteråret!

Firma referance: 
Presse Bureau: 
Udsendt via b2bonline.dk

Klart signal fra de store modeshows: en af efterårets dominerende tendenser er uden tvivl grunge. Det startede som en musikstil i 80’ernes rockmiljø med ikoner som Nirvana, med deres skotskternede skjorter, læder og jeans med huller. I dag vender stilen tilbage på podierne i en moderniseret version. Hvordan får du et ægte grungy look? Det er meget enkelt: en ternet skjorte, stramme læderbukser, leopardprikker og et par Chelsea boots. Så har du et 100% rock-look. Men i 2013 kan du også vælge det chikke grunge look ved at lege med kontrasten mellem en lædernederdel, en cowboyjakke og leopardprikker! Det er nemt at skabe dit eget look.

Dr. Martens er en levende legende i skoverdenen. De komfortable og utroligt slidstærke sko fik eksplosiv succes verden over. De er blevet en ikon, et symbol for sammenhold og solidaritet i de anglosaksiske subkulturer specielt indenfor musikgenrer som rock, punk og grunge. Over 50 år efter grundlæggelsen er Dr. Martens-sko mere trendy og aktuelle end nogensinde.

Vagabond blev grundlagt i Portugal i slutningen af 60’erne. Mærket koncentrerede sig i starten om klassiske og elegante herresko, men har siden udvidet kollektionen med feminine modeller. Vagabond er i dag baseret i Sverige og sælger årligt over 2 millioner sko og tasker i 25 lande verden over. Stilen er elegant og trendy, og designerne er altid med på de seneste tendenser.

Palladium blev grundlagt i 1920 og producerede på det tidspunkt hjul til den hurtigt voksende flyindustri. I 1947 producerede Palladium, der nu havde stor erfaring indenfor bearbejdning af gummi, sine første sko ved hjælp af det samme vulkaniseringsprincip af gummi og lærred. Modellen "Pampa" er anerkendt for sit autentiske design, de rene linjer og slidstyrken. I dag tilbydes den i læder og ledsager fortsat "byens opdagelsesrejsende" over hele verden.

Efter at have haft stor succes med et mærke, baseret på dristigt og personligt design (Air Step), lancerede Ollip-gruppen i 2007 mærket Mjus med en komplet kollektion af stilrent og komfortabelt fodtøj. "Made in Italy"-mærket refererer ikke kun til produktionslandet, men først og fremmest til flere århundreders tradition for modetøj og -sko. Kombinationen af kvalitetsproduktion, raffinerede linjer og komfortabel pasform tiltrækker flere og flere tilhængere af Mjus.

Det er en sand satis-fashion at tage et par Bunker-sko på! Lige ankommet fra Spanien for at begejstre de unge bymenneskers stil vil dette trendy firmamærke gerne være rebelsk og det er der en grund til: Den er det kreative resultat af tre brødre med et forgyldt liv fyldt af fiestas og tapas. Det er hele mærkets niche: Tilføre en god dosis stil til påklædningen til moderne mænd, der nyder livet til fulde, dag og nat. Produkternes visuelle identitet er nutidig, sportswear-stilen og de originale finish-detaljer er det der placerer Bunker som banebrydende for den maskuline mode.

Om Spartoo.dk : N°1 i online-skosalg i Europa
Spartoo.dk er en del af Spartoo.com-gruppen, der blev grundlagt i 2006 og hurtigt slog igennem som førende webshop med salg af sko, tasker og tøj. I dag tilbyder Spartoo over 700 mærker indenfor moderigtige damesko, trendy herresko og slidstærke børnesko (bl.a. New Balance, Geox, Converse, Timberland og Birkenstock). Over 30.000 modeller er tilgængelige (praktiske ballerinaer, elegante støvler, cool sneakers, klassiske pumps, avancerede støvletter, casual sandaler…). Spartoo.com dækker hele Europa og er med på top 10-listen af mode-internetbutikker og firmaer med størst vækst i Europa.

  • Omsætning 2012: 150 millioner euros
  • Omsætning 2011 : 100 millioner euros
  • Omsætning 2010: 50 millioner euros
  • Omsætning 2009: 30 millioner euros
  • Omsætning 2008: 15 millioner euros
  • Omsætning 2007: 5 millioner euros
  • Over 6 millioner individuelle besøgende i december 2012 (Médiametrie, Europa)
  • Top 10 blandt mode-internetbutikker efter La Redoute og 3suisses (Médiametrie, 2012)
  • Top 10 blandt firmaer med størst vækst i Europa (Mediamomentum.co.uk, 2012)
  • Medarbejderstab: 200 ansatte