Du kan finde forskellige pressemeddelelser her på pressemeddelelser-gratis.dk Du kan Gratis oprette, udsende og publicere din pressemeddelelser hvis du oprettet dig som bruger.

Androgynt look: Kvindemode som til drenge

Firma referance: 
Presse Bureau: 
Udsendt via b2bonline.dk

I år er det slut med blomstrede kjoler, høje hæle og hvad du ellers har af feminin mode i garderobeskabet. Det er tid til at lade den maskuline side komme frem i lyset med den trendy drengede stil. Inspirationen til looket kommer fra det modsatte køn med skotyper som derbies, chelsea boots og dominerende støvler, der giver et androgynt, sexy look. Hvis du stadig vil bibeholde lidt kvindelighed i looket kan du lægge en feminin makeup og bruge feminine smykker. Et look, der allerede ses blandt Hollywood-stjernerne. Herligt!

Historien om Clarks startede i det 19. århundredes England i et fåreskindsgarveri, ledet og grundlagt af Cyrus Clark. I 1830 sluttede broderen James, sig til virksomheden, og sammen lancerede de mærkets første fåreskindstøffel. En blød og utroligt behagelig sko! Siden har modehuset gjort velvære til nøgleordet for modellerne i deres kollektioner. Designet på tasker og sko fra Clarks er med naturlige linjer med detaljer og finish, der er garanti for kvalitet og stil, samt traditionelle modeller, der er både autentiske og aktuelle.

Mærket Vagabond blev grundlagt i Portugal i slutningen af 60’erne. Designerne koncentrerede sig i starten om maskuline modesko, men siden er kollektionen udvidet med feminine modeller. I dag er Vagabond baseret i Sverige og sælger årligt over 2 millioner sko og tasker i 25 lande. Stilen er elegant og trendy, og modellerne er altid med på de seneste tendenser.

Dr. Martens er en levende modelegende. De komfortable og utroligt slidstærke sko fik eksplosiv succes fra første dag. De er siden blevet en ikon, et symbol for sammenhold og solidaritet i de britiske subkulturer. Specielt indenfor musikgenrer som rock, punk og grunge. Et halvt århundrede efter grundlæggelsen er Dr. Martens-sko mere trendy og aktuelle end nogensinde.

Udover at være komfortable sko er Creepers en institution for enhver punkrocker med respekt for sig selv! Hvem har ikke haft en periode med disse imponerende sko på fødderne? Stilen blev populær i 50’erne, med Teddy Boys-kulturen og Rockabilly-musikken: Creepers var det helt store symbol på oprørsk attitude. De har en solid tyk sål, som giver lidt ekstra højde til koncerterne samt ekstravagante motiver. Næsten 60 år efter de kom frem, har Creepers atter revolutioneret modeverdenen med det excentriske look! Hos TUK har de fået et retouch uden det er gået ud over skoenes "Eccentric Touch".

Mærket Betty London henvender sig til alle moderigtgie kvinder. Til femmes fatales, til bypiger, der vil have eventyr i hverdagen, til de modige, der kun tænker på en ting, når det drejer sig om mode og stil: glamour! Til disse kvinder, og alle de andre, designer Betty London kollektioner, der passer til de seneste modetendenser uden overdreven ekstravagance. Enten det er til en dag på kontoret, hente børnene efter skole, en romantisk middag eller en tur på natklub med vennerne, så er Betty London den ideelle ledsager.

Om Spartoo.dk : N°1 i online-skosalg i Europa
Spartoo.dk er en del af Spartoo.com-gruppen, der blev grundlagt i 2006 og hurtigt slog igennem som førende webshop med sko, lædervarer og tøj. I dag tilbyder Spartoo over 700 mærker indenfor fashionable damesko, elegante herresko og komfortable børnesko (bl.a. New Balance, Geox, Converse, Timberland og Birkenstock). Over 30.000 modeller er tilgængelige (diskrete ballerinaer, klassiske støvler, farverige sneakers, avantgarde-pumps, varme støvletter, trendy sandaler…). Spartoo.com dækker hele Europa og er med på top 10-listen af mode-internetbutikker og firmaer med størst vækst i Europa.

  • Omsætning 2012: 150 millioner euros
  • Omsætning 2011 : 100 millioner euros
  • Omsætning 2010: 50 millioner euros
  • Omsætning 2009: 30 millioner euros
  • Omsætning 2008: 15 millioner euros
  • Omsætning 2007: 5 millioner euros
  • Over 6 millioner individuelle besøgende i december 2012 (Médiametrie, Europa)
  • Top 10 blandt mode-internetbutikker efter La Redoute og 3suisses (Médiametrie, 2012)
  • Top 10 blandt firmaer med størst vækst i Europa (Mediamomentum.co.uk, 2012)
  • Medarbejderstab: 200 ansatte